2011/01/12

ezintasuna eta hezkuntza

gizarte hezkuntza eta ezintasuna daukaten umeak

Gizarte hezkuntza eta ezintasuna daukaten umeak


Ezintasuna daukaten umeekin egoterakoan oso garrantzitsu dira zenbait elementu sozioedukatiboki lan egiteko:

  1. Ekintza batetik hastea inklusioa bultza dezan eta segregazioa baino, bereziki hau trenkagarria bada bere proiektu bitalean.
  2. Ezintasuna daukaten umeek behar bereziak behar duten ideatik hasi baino, pentsatu behar da behar dutela oinarriko beharrak beste umeak bezala.
  3. Ume guztiak ezberdinak dira, baina zaila da onartzea besteen antzekoak. ez da ezberdintasuna asustatzen gaituena, baizik eta pertsonak berdinak direla gu bezala, hori sortzen du beldurra.
  4. Gizartean dagoen irudi negatiboak ezabatzea ezinduengandik eta irudi positiboak sortu beharko genituzke.
  5. Profesionalak, gizarte hezitzaileak barne, izan behar dira sensibleagoak ezinduen bizitzaren inguruan dauden gauzetan.

Ezintasun motak

Ezintasun asko bereiz daiteke, bisuala, entzumenezkoa, fisikoa intelektuala..... Bakoitzak, bereiztasun batzuk ditu.

Fisikoa: ezintasun fisikoa deitzen zaio funtzio motorearen falta dagoenean ( esku bat, oina...) bere egunerokoan zailtasun handiak izanez.

Sensoriala: ezintasun hau, erlazionatuta dago bisualarekin, entzumenezkoarekin, zeintzuk daukate zailtasunak komunikazioan eta hizkuntzan. Behartuta daude beste hizkuntza mota bat ikastera, eta hizkuntza hori soilik komunikatuko dira ezintasun berdina daukaten pertsonekin besteei ezinezkoa izango lirateke komunikatzea.

entzumenezkoan adibidez daukagu:                             (db- decibelio)

entzumen normala, entzuteko soinuak 10-15 db gutxienez
entzumen limitrofe, 16-25 db
galera superfiziala, 26-40 db
galera moderatua, 41-55 db
galera serioa, 56 - 70 db
galera garrantzitsua, 71- 90 db



Intelektuala: karakterizatua dago funtzionamendu normalaren baino behera dagoenean, non limitazio asko dutela bere etorkizunerako, osasuna eta segurtasuna, bere autonomia, gaitasun sozialak, bere babes propioa...